خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
فروش محصول دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش،مفهوم ،مبانی نظری ، تعریف ، مبانی نظری ، پیشینه تحقیق اعتیاد
قیمت : 15000 تومان13500 تومان
فروش محصول دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش،مفهوم ،مبانی نظری، تعریف ، مبانی نظری ، پیشینه تحقیق ، هیپنوتراپی
قیمت : 15000 تومان13500 تومان
فروش محصول دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش ، مفهوم ، مبانی نظری ، تعریف حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد درمان با روش  EMDR
قیمت : 13500 تومان
فروش محصول دانلود رایگان فصل دوم پایان نامه ارشد،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش ، تعریف ، مفهوم ، مبانی نظری پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی
قیمت : 13000 تومان
رشته تحصیلی
رشته تحصیلی شما چیست؟












ثبت نظر
مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه‌های فرزند پروری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه‌های فرزند پروری

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت.
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

فرمت : doc

تعداد صفحات : 43

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه‌های فرزند پروری

    بخشی از متن :

    تاريخچه شیوه‌های فرزند پروری

    شیوه های پرورش کودک ، در گذر سده ها دگرگون شده است. در سه دهه اول میلادی قرن گذشته، یعنی بین سال های 1910 تا 1930 روش‌های فرزندپروری تا حدود زیادی خشک و خشن بودند. متخصصان تعلیم و تربیت کودکان را به عنوان یک شیء فرض می‌کردند که می‌توان آن ها را به صورت نظام مندی شکل داد و شرطی کرد، و به احساسات و احتیاجات طفل یا والدین و تغییرات اجتماعی و استعدادهای ژنتیکی و یا ویژگی های موقتی کودکان چندان توجهی نمی‌شد. در آن زمان به والدین توصیه می شد که با بغل کردن کودک به هنگام گریه کردن او را لوس نکنند ، طبق برنامه ثابتی به او غذا بدهند (اعم از اینکه گرسنه باشد یا نباشند) و آداب توالت رفتن را در همان سال اول زندگی به او آموزش دهند. این روش کاملا خشک تا حدودی تحت نفوذ مکتب رفتارگرایی بود و هدف والدین این بود که عادت های پسندیده را شکل دهند و از بروز عادات ناپسن جلوگیری کرده یا آن ها را سرکوب کنند (اتکینسون و همکاران، 2006).

    در دهه 1940 روند شیوه های فرزند پروری در جهت سهل گیری و انعطاف بیشتر دگرگون شد. در این دهه نظریه فرزند پروری ، زیر نفوذ مکتب روانکاوی قرار گرفت ، مکتبی که در آن بر امنیت عاطفی کودک و زیان های ناشی از کنترل شدید تکانه های طبیعی در کودک و تاثیر محرومیت های سنین پایین بر رفتار های بعدی کودک تاکید داشت. در 1940 علاوه بر نفوذ مکتب روانکاوی فروید، شیوه های تربیتی بر اساس نظریه های بنیامین اسپاک نیز استوار بود. وی معتقد بود والدین باید از شم طبیعی خود پیروی کنند و از برنامه های انعطاف پذیری که هم با نیازهای خود آنان و هم با نیازهای کودک سازگاری داشت استفاده کنند. این نگرش های آزادگرانه در مورد کودک در سال های 1940 پدیدار شد و با تاثیر مداوم مربیان مترقی مانند جان دیوئی و نوشته های روان شناسان بشر دوستی چون مزلو و کارل راجرز نیروی محرکه بیشتری پیدا کرد (هترینگتون،2008).

    در اواسط دهه 1960 بر نقشی که علاقه پدر و مادر در محیط کودک ایفا می کنند تاکید زیادی شده است. به نظر می رسد در حال حاضر شاهد نوسانی در جهت عکس هستیم. چنین به نظر می رسد که امروزه والدین احساس می کنند که سهل گیری پاسخ گوی مشکل آنان نیست. اکنون متخصصان به والدین توصیه می کنند که برای شکل دادن به رفتار کودک کمی سخت گیرتر ولی فعال تر باشند. برخی از ویژگی های فرزند پروری فعلی عبارتند از کنترل در حد اعتدال، انضباط محکم و حتی توسل به تنبیه در صورت لزوم. در عین حال والدین باید حدودی را برای کودکان تعیین کنند و در مواردی که فرزند قادر به قضاوت منطقی نیست، قدرت تصمیم گیری داشته باشند. در عین حال آن ها باید نظرات کودک را بشنوند و خود را با آن ها تطبیق دهند (ماسن و همکاران،2005).

    از سوی دیگر امروزه کودکان نیز با گذشته تفاوت زیادی دارند و حاضر نیستند حتی جزئی از حقوقشان را تقدیم قوانین مستبدانه بزرگسالان کنند. کودکان امروز انتظار دارند که والدین محدودیت ها و مقررات را برایشان توضیح دهند. آنان بر این باورند که والدین نباید هرگز قدرت بیشتر خود را برای کنترل فرزند به طور نامعقول استفاده کنند (گاری و همکاران،2003).

    .......................

    ................

    .......

    منابع فارسی :

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه‌های فرزند پروری

      کتاب

      آرگایل، مایکل.(1383). روان شناسی شادی، ترجمه فاطمه، بهرامی؛ مسعود، گوهری انارکی؛ حمید، نشاط دوست؛ حسن پالاهنگ. اصفهان: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.

      اتکينسون ، ریتا و همکاران. (1385). زمينه روانشناسي. ترجمه ي براهني و همکاران. تهران. انتشارات رشد.

      احدی، حسن. (1381). روانشناسی رشد، تهران‌: پردیس.

      احدی، حسن؛ بنی جمالی، شکوه‌السادات. (1381). مفاهیم بنیادی در روانشناسی رشد. تهران : پردیس.

      استورا، جین (1377). تنیدگی یا استرس (بیماری جدید تمدن. ترجمه دادستان، پریرخ. تهران: رشد.

      برک، ال. ای.(1385). روان‌شناسی رشد (از نوجوانی تا پایان زندگی). ترجمه سیدمحمدی، یحیی. تهران، نشر ارسباران، چاپ ششم.

      باگاروزی، د. (1387). زوج درمانی. ترجمه اندوز، ز و حمیدپور، ح. تهران، انتشارات: آسیم.

      پاکزاد، محمود(1380). کودکان استثنایی، سازمان چاپ و انتشارات، چاپ اول.

      جان بزرگی، م؛ نوری، ن؛ آگاه هریس، م. (1387). آموزش قانون و رفتار اجتماعی به کودکان. تهران، انتشارات ارجمند، چاپ اول.

      حسيني، ا. (1385). اصول بهداشت رواني. انتشارات آستان قدس.

      ریو. جان مارشال، انگیزش و هیجان. ترجمه یحیی، سید محمدی (1385). تهران: نشر و ویرایش

      ساپينگتون، اندرو، ا. (1385). بهداشت رواني. ترجمه: حميدرضا حسين شاهي برودتي. تهران: انتشارات روان.

      سادوک، ب؛ سادوک، ج. (1387). خلاصه روانپزشکی: علوم رفتاری - روانپزشکی بالینی، ترجمه: حسن رفیعی، خسرو، سبحانیان، تهران: انتشارات ارجمند.

      سلیگمن، مارتین. (1384). روان شناسی نابهنجاری (آسیب شناسی روانی) - جلد اول. ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: ساوالان.

      سیف نراقی، مریم و همکاران. (1384). اختلالات رفتاری کودکان. تهران : بدر

      ساراسون، اروین. (1382). روانشناسی مرضی: رفتار غیر انطباقی. ترجمه حسین آزاد. تهران : انتشارات رشد

      شارف، ریچارد، اس.(1384). نظریه های رواندرمانی و مشاوره. ترجمه فیروز بخت ، مهرداد. تهران:خدمات فرهنگی رسا.

      شولتس ، دوان ؛شولتس ، سیدنی آلن (1379).نظریه های شخصیت.ترجمه سید محمدی ، یحیی . چاپ سوم . تهران :موسسه نشر ویرایش.

      فيرس، جري؛ ترال ، تيموتي(1384). روانشناسي باليني، مفاهيم، روشها و حرفه؛ ترجمه مهرداد فيروزبخت . تهران، رشد.

      فيست، جس؛ فيست، جي، گريگوري.(1384). نظريه‌هاي شخصيت. ترجمه: يحيي سيدمحمدي. تهران: انتشارات روان.

      • تيموتي و كاستلو، جوزف( ١٣٧٣). روان شناسي نابهنجاري، ترجمة نصر تاله پورافكاري، چاپ اول، تهران: انتشارات آزاده.

      کریمی، عبدالعظیم. (1378). کودک، تربیت و زندگی. تهران : تربیت.

      گاری، دیو و همکاران. (1382). والدین موثر، فرزند مسئول. ترجمه رئیس دانا، محمد. تهران، رشد.

      • ، حمزه (1386). روان شناسی عمومی. تهران : ساوالان.

      ماسن، پاول هنري و همکاران. (1384). رشد و شخصيت کودک. ترجمه: مهشيد ياسايي. تهران: نشر مرکز.

      میلانی فر، بهروز(1386)روان شناسی کودکانو نوجوانان استثنایی، چاپ دوم، تهران، انتشارات قومس.

      هالاهان، دانیل؛ کافمن، جیمز.(1387). ترجمه ماهر، فرهاد. تهران : رشد.

      هترینگتون، ای دی. (1387). روانشناسی کودک از دیدگاه معاصر. ترجمه طهوریان، جواد و همکاران، انتشارات آستان قدس رضوی.

      مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه‌های فرزند پروری

        پایان نامه ها

        آجیل چی، ب. (1387). تأثیر آموزش مهارت‌های فرزندپروری در کاهش تنیدگی مادران و فرزندان و افزایش حرمت خود کودکان. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.

        خرازی، پریسا. (1380). بررسی رابطه بین شیوه‌های فرزندپروری مادران و عزت نفس کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز.

        ذاکری رازلیقی، مرضیه. (1384). بررسی رابطه ابزارگری هیجانی و کنترل هیجانی با شادکامی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا، تهران دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی.

        کاظمیان مقدم، کبری، و مهرابی زاده هنرمند، مهناز .(1388). . روانشناسی و دین، سال دوم، شماره چهارم، ص 157-174



        منابع غیر فارسی

        Akinboye, J. (2002). Correlates of Testing Time, Age and Sex in the Nigerians, Performance on the Torrance Test of Creativity. Journal of Psychological Research. 26, 1-5.

        Aaron Resch, J, Gerardo Mireles, Michael R. Benz, Cheryl Grenwelge, Rick Peterson, Dalun Zhang. (2010). Giving Parents a Voice: A Qualitative Study of the Challenges Experienced by Parents of Children With Disabilities. Rehabilitation Psychology, Volume 55, Issue 2,, Pages 139-150.

        Avid, E., Griffin,C., & Brough, S. (2000). Parents` construction of the "problem" during assessment and diagnosis of their child for an autistic spectrum disorder. Journal of Health Psychology, 5 (2), 241-245.

        Baas, M, Carsten K. W. & Nijstad, A.(2011). When Prevention Promotes Creativity: The Role of Mood, Regulatory Focus, and Regulatory Closure. Journal of Personality & Social Psychology; Vol. 100 Issue 5, p794-809, 16p.

        Bartlet, T. M. C. (2005). Factor associated with attachment in international adoptation. Unpublishing Doctorate Thesis. Kansas State University: USA.

        aumrind, D. (1991). The influence of parenting style on adolescent competence and substance use. Journal of early adolescence, 11, 56-95.

        Baumrind, D. (1991). The influence of parenting style on adolescent competence and substance use. Journal of early adolescence, 11, 56-95.

        Baxter, C., Cummins, R. A., & Yiolitis, L. (2000). Parental stress attributed to disabled family members: A longitudinal study. Journal ofDevelopmental Disability, 25(2), 105-119.

        Benson, P. R. (2010). Coping, distress, and well-being in mothers of children with autism. Research in Autism Spectrum Disorders. 4 (2), 217–228.

        Brobst, J.B., Clopton, J.R, Hendrick, S.S. (2009). Parenting children with autism spectrum disorders: The couple’s relationship. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 24(1), 38-49.

        Cantor, N. and Sanderson, C. A. (1999). Life task participation and well-being: The importance of taking part in daily life. New York, US.: Russell Sage Foundation.

        فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

        shivehaye_farzand_parvari_1514372465_2781_1635_1981.zip0.05 MB
        پرداخت و دانلود محصول
        بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
        مبلغ قابل پرداخت : 14000 تومان پرداخت از طریق درگاه
        انتقال به صفحه پرداخت
        فروشگاه فایل بنر 2